|

FISKARS EDGE – Cutite pentru o bucatarie inovativa!

Noua gamă de cuțite Fiskars Edge reprezintă o interpretare modernă a unei unelte tradiționale. Designul progresiv al gamei Edge este inspirat de simplitate și funcționalitate, caracteristici bine cunoscute pentru Fiskars. Gama Edge urmează trendurile atât în bucătărie, cât și în lifestyle.

 Gama de cuțite Edge, de la Fiskars, întrunește toate calitățile pentru a mulțumi chiar și cei mai pretențioși bucătari. Modernă și universală, gama Edge urmează tendințele din design, printr-un obiect neted, negru complet, cu un detaliu portocaliu, pentru a crea un nou look, plin de energie, pentru bucătărie.

 Gama de șapte cuțite combină influențe atât din bucătăria Estică cât și din cea Vestică. Astfel, există cuțite cu funcții diferite cu lame inspirate din tradițiile japoneză și europeană. Trecerea ușoară dintre mâner și lamă permite utilizarea diferitelor stiluri de tăiere și fac cuțitul foarte ușor de manevrat. De asemenea, mânerele turnate prin injecție păstrează igiena din zone de trecere către lamă. Învelișul sporește durabilitatea și ajută la o curățare ușoară. Lama groasă de 2.3 mm permite control și o tăiere fină. Cuțitele Fiskars Edge pot fi spălate în mașina de spălat vase.

 Design Danez

 Gama de cuțite Fiskars Edge poartă semnătură designerului danez Tobias Wandrup, omul din spatele multor alte cuțite de succes Fiskars cum ar fi FunctionalForm și Fuzion. Wandrup face design pentru Fiskars încă din anii ’90, iar lucrările sale includ, de exemplu, premiul Red Dot pentru designul gamei de cuțite FunctionalForm. Tobias Wandrup lucrează ca designer freelancer și este de asemenea partener în agenția de design  Ørgreen. Ca designer, Wandrup este inspirat de produse ce includ elementul mișcării.

 “Mă simt intrigat de energia pe care o au obiectele aflate în mișcare, precum mașini, avioane, dar și cuțite. Acestea au multă energie în ele. Mă inspiră, din moment ce baza designului meu o reprezintă idea de funcționalitate: dacă te miști sau reacționezi cu ajutorul unui echipament tehnic sau a unei unelte de bucătărie, ar trebui să ai o unealtă care este perfectă pentru scopul tău.

 Pentru noua gamă de cuțite, Wandrup a căutat o formă modernă, universală și originală Fiskars.

 “Cuțitul este una dintre cele mai importante unelte din casă. Există o întreagă tradiție pentru acest produs; cuțitele sunt cunoscute încă de la începuturile omenirii, de aceea este foarte dificil să le aduci un look nou. Am vrut să adaug puțin suflet, așa cum au cuțitele lucrate manual.”

Tendințe în bucătărie: socializare într-un spațiu personal și funcțional 

 Cultura gastronomică trece printr-o revoluție. În mod tradițional, gătitul se împărțea între zona informală, a meselor de zi cu zi, și cea formală, a meselor speciale, a cinelor elegante. Însă noile tendințe duc gastronomia într-o nouă zonă – aceea în care oamenii sunt din ce în ce mai dispuși să petreacă timp, să investească energie și bani, doar de dragul de a pregăti o mâncare bună.  Acest trend se poziționează undeva la mijloc, între cinele formale și mâncatul unei pizza direct din cutie. A te bucura de mâncarea pregătită din ingrediente atent selectate într-o atmosferă relaxantă este tot mai important. Ingredientele naturale sunt valorificate în gătit, însă folosirea aluatului de patiserie gata pregătit, de exemplu, ca parte a unei diete sănătoase nu reprezintă neapărat un impediment. 

 

Conform cercetărilor internaţionale efectuate de Fiskars Homeware, prepararea alimentelor şi mâncatul sunt tot mai mult percepute drept o activitate de petrecere a timpului liber. Potrivit studiului, până la 80% din oameni sunt interesaţi de gătit, în timp ce între 28 – 37% sunt foarte interesaţi de această activitate. Aceştia din urmă pregătesc mâncare de cel puţin patru ori pe săptămână şi asociază gătitul cu bucurie, creativitate şi inspiraţie. Sunt mândri de casa şi bucătăria lor şi dornici să îşi invite prietenii şi familia la cină. Au vârste curpinse între 25 – 65 de ani și sunt, într-un număr tot mai mare, bărbați.

  Dacă responsabilităţile bărbaţilor se concentrau în jurul grătarului din grădină, un număr tot mai mare au migrat în ultima vreme spre bucătărie, devenind bucătari amatori sau pur și simplu, pasionați de gastronomie. Pe plan internaţional, interesul se observă în rândul bărbaţilor de 20 până la 30 de ani. Entuziasmul se explică și prin popularitatea pe care au o diverși bărbați bucătari care apar la TV.

 Pe de altă parte, generaţia care se ocupă de bucătărie este prima generaţie a căror mame au fost implicate în mod activ în viaţa profesională; copiii au învăţat să se descurce singuri într-un mediu dominat în mod tradiţional de mame, şi nu consideră treburile casnice aparţinând doar unui gen.

 “Cred că această gamă se poate mândri că reprezintă un adevărat produs Fiskars – are simplitate și energie. Îmi doresc să fac lucruri autentice pentru Fiskars, dar în același timp doresc să lărgesc limitele brandului spre noi orizonturi. Fiskars are curajul de a dezvolta mai departe brandul, iar acestă gamă este un foarte bun exemplu.”

 

Citeste si:

Tags: , , , , ,

Leave a Reply