Retetele cu CARNE DE CRAB de la Adriana Parissi

Statisticile arată că americanii preferă anul acesta “daycations” sau “straycations”, două neologisme apărute din cauza crizei economice, conform cărora, chiar daca bugetul e mic, nu înseamnă că nu ne putem permite câte o zi de relaxare sau chiar mai multe, dacă nu ne aventurăm prea departe. Aşa se face că şi noi, inspiraţi de canalul de televiziune “Travel Channel”, am decis să mergem la oceanul  Atlantic. Destinaţia: Ocean City, Maryland.

Anul acesta ne-am lipsit de confortul hotelului şi a meselor gătite de alţii (în resorturile all-inclusive) şi ne-am gândit să nu mai depindem de nimeni, să facem ce vrem, când vrem. Prin urmare am închiriat un apartament dotat cu de toate, inclusiv veselă, frigider şi maşină de spălat vase şi ne-am pregătit să gătim noi micul dejun şi prânzul (de fapt, prânzul e un sandviş pe plajă), iar seara să mâncăm la restaurant. Fireşte, într-o staţiune ca Ocean City, la fel de notorie în SUA precum Mamaia în România, nici nu este greu. Aşa cum în Romania ştiam că în Deltă se mănâncă peşte dimineaţa, prânz şi seara, în Ocean City se mănâncă crabi. Lumea vine de la mari distanţe să guste aceste preparate. Fireşte, carnea de crab se găseşte din abundenţă la piaţă şi chiar am plecat înarmată de acasă cu reţete, însă nimic din ce am pregătit eu până acum (omletă cu crab, salată de crab cu crudităţi) nu se compară cu delicioasele chifteluţe de crab de la “OC Crab Bag”. Norocul nostru este că am descoperit restaurantul acesta în prima zi, când am trecut pe lângă el în drum spre apartament şi astfel, din prima seară ne-am înfruptat din chifteluţe (în meniu sunt trecute drept ‘Fat Albert Crab Cake’) şi supă de crab bisque (un fel de ciulama de crab, subţiată suficient de mult încât să fie mâncată cu lingura). Astazi însă am optat pentru meniul bufet: orice, oricât, oriunde. Oriunde a fost de fapt cheia problemei pentru că sunt zeci de locuri in Ocean City care te îmbie, cu meniuri de genul asta: tarif unic, indiferent cât mănânci. Eu am optat pentru “OC Crab Bag” pe considerentul că ne-au plăcut chifteluţele, însă Didi, mare amator de peşte şi fructe de mare, a fost de părere că trebuie să încercăm cât de multe restaurante putem. Prin urmare am fost la “Captain Galley’s”, unde am mâncat, alături de ciuperci şi cartofi umpluţi cu crab, un fel pe care nici nu mi-l puteam imagina: creveţi umpluţi. Chelnerii, nativi ai zonei şi crescuţi cu crab, precum lipovenii cu peştele, ne-au spus pe scurt cum se prepară: se taie crevetele pe din două, pe lung, astfel încât să se desfacă ca un future, se umple cu umplutură de chifteluţe de crab, se tăvăleşte prin făină şi ou, ca pe şniţel şi apoi se prăjeşte. E absolut delicios! Didi, care mănâncă mai picant decât mine, nu a contenit cu laudele pentru crabul imperial (carne de crab, maioneză, pesmet, muştar, ouă, piper, lămâie, paprika, unt şi sos Worcestershire, amestecat ca pe o budincă şi copt până prinde crustă aurie. Eu m-am rezervat pentru picioare de crab fierte în abur pe care le-am mâncat cu mâinile (de fapt cu cleştele am spart crusta şi cu ‘croşeta’ specială am scos carnea) depozitînd, ca toata lumea, resturile în punga din mijlocul mesei.

Dacă adăugam la aceasta o salată de crudităţi din toate legumele disponibile în regim de autoservire, plus berea de rigoare, putem declara că vacanţa noastră  nu mai este “straycation” ci “heavenation”. Dar nu ma luaţi în seamă… dupa atâta crab şi bere inventez neologisme, visînd la meniul de mâine (paste cu crab, crab diabolo plus un fel din New Orleans, gumbo de crab), în timp ce Didi îmi promite clătite cu crab, pentru micul dejun. Mă întreb de unde s-a inspirat.

Paste cu crab

60 ml ulei măsline
1 ceapă potrivită tocată mărunt
2 căţei de usturoi tocaţi
Câteva fire de pătrunjel tocat

Câtevă frunze de busuioc proaspăt
1 conservă mare (800 ml) de roşii în bulion
60 ml vin alb sec
250 gr carne de crab desfacut în fâşii
½ pachet paste

Sare şi piper după gust

Preparare:

Prăjiţi ceapa şi usturoiul într-o tigaie pentru câteva minute. Adăugaţi zeama de roşii din conservă şi fierbeţi la foc mic, acoperit, câteva minute. Adăaugaţi roşiile şi vinul. Lăsaţi pe foc 5 minute să se combine aromele. Adăugaţi carnea de crab şi pătrunjelul, sarea şi piperul. Lăsaţi pe foc încă 3-5 minute. Separat fierbeţi pastele. Strecuraţi, amestecaţi cu sosul şi serviţi imediat, cu parmezan ras.

Crab Gumbo

250 gr carne de crab
câteva beţe de ţelină tocate mărunt
1 cătel de usturoi tocat
2 1/2 conserve de roşii
1/2 linguriţă de cimbru
1 vârf de cuţit de zahăr
½ pachet de unt (se poate folosi şi ulei)
1 ceapă mare tocată peştişori
400 gr de bame (sau o conservă)
sare şi piper după gust
1 foaie dafin

Preparare:

Prăjiti ceapa, ţelina şi usturoiul in unt, până se înmoaie. Adăugaţi bamele, roşiile si mirodeniile. Acoperiţi şi fierbeţi la foc foarte mic pentru 45 minute. Adăugaţi carnea de crab şi mai lasaţi 1 minut. Scoateţi foaia de dafin şi serviţi pe pat de orez fiert.

Clătite cu crab

Pentru umplutură:
3-4 fire de ceapă verde tocate mărunt
100 gr de ciuperci tocate mărunt (pot fi şi din conservă)
1/2 linguriţă cimbru
1 lingură ulei de măsline
1,5 linguri făină
60 ml + 2 linguri lapte
2 linguri vin alb sec
125 gr carne de crab tocată şi scursă
Câteva fire de pătrunjel tocat, după gust
1,5 linguri de zeamă de lămâie

240 ml de lapte

2  linguri ulei

Preparare:

Pregătiţi umplutura astfel: prăjiţi ceapa, ciupercile şi cimbrul într-o tigaie câteva minute, până se înmoaie. Adăugaţi făina, amestecînd continuu, încă 1 minut. Turnaţi treptat vinul şi laptele, continuînd să amestecaţi, pâna când compoziţia se îngroaşă. Daţi la o parte de pe foc şi adăugaţi carnea de crab, pătrunjelul, zeama de lămâie, muştarul şi mirodeniile.

Daţi de-o parte şi pregătiţi clătitele amestecînd ouăle bătute, cu laptele, uleiul şi făina. Coca trebuie să aibă consistenţa unei smântâni groase. Prăjiţi fiecare clătită într-o tigaie unsă cu foarte puţin ulei, cam 30 secunde pe fiecare parte, sau până sunt făcute şi se întorc cu uşurinţă.

Umpleţi apoi fiecare clătită cu amestecul anterior, rulaţi-le şi aranjaţi-le într-o tavă unsa cu unt. Daţi la cuptor la foc mic pentru 20 minute. Serviţi cu brânza rasă, cât sunt calde.

ADRIANA PARISSI este scriitor, corespondentul special al www.bucatarescu.ro in Statele Unite.

Citeste si:

Tags: ,

1 Response for “Retetele cu CARNE DE CRAB de la Adriana Parissi”