|

RETETE gustoase în timpul POSTULUI

A venit din nou acea perioadă a anului, când românii se pregătesc pentru cea mai importantă sărbătoare creștină: Sfintele Paști. Curățirea spirituală pe care trebuie să o săvârșim este mult mai importantă decât ce mâncăm. Totuși, în perioada postului, există trei mari reguli pentru orice bucătărie: fără carne, fără lapte și brânzeturi, fără ouă.
Pentru multe gospodine, aceste reguli pot fi un coșmar. Știm că românii rar mănâncă o masă fără carne, deci provocarea de a găti, timp de aproape două luni, feluri variate și gustoase este una pe care nu o așteptăm cu entuziasm. De aceea, Podravka vă vine în ajutor cu câteva rețete de post delicioase, ce vor transforma această perioadă „neagră” într-una de festin sănătos, sărac în calorii.
Rețetele tradiționale
Orezul pare a fi salvarea oricărei mese, atunci când aceasta trebuie să fie de post. Fiert și condimentat după gust, acesta poate fi o umplutură delicioasă pentru sarmale și ardei. În același timp, umpluturile pentru aceste două feluri de mâncare nu seamănă între ele.
Pentru ardeii la cuptor, orezul nu trebuie fiert înaine, ci doar prăjit în tigaie alături de ceapă călită. Acesta se va umfla cât timp țineți ardeii la cuptor, în apă și sosul de roșii pe care îl preferați. Pe lângă orez, umplutura se face din mai multe legume tocate, cum ar fi dovlecelul, vânăta și morcovii, dar nu uitați nici de ciupercuțe, care vor oferi o textura mai „cărnoasă” mâncării.
La sarmale, este important să fierbeți orezul înainte. Alternativ, puteți folosi bulgur, un amestec din diferite tipuri de grâu. La fel ca orezul, bulgurul se umflă când este fiert. Spre deosebire de ardei, doar ciupercile trebuie adăugate în umplutură, dar condimentarea este mult mai importantă. Fiecare gospodină are propria colecție de condimente preferate, dar Vegeta de la Podravka va îmbogăți considerabil gustul și vă va scăpa de experimente nereușite.
Ca rețete tradiționale de post, vă mai putem recomanda cartofii tărănești (evident, în varianta lor fără șuncă sau slăninuță), iahnia de fasole sau tăieții cu varză. Ați înțeles cum trebuie condimentate, nu?
Soia, o minune în bucătărie
Uitați tot ce ați auzit de rău despre soia. Acest aliment a redevenit popular în ultimii ani, deoarece reprezintă o alternativă sănătoasă la carne. Nu, nu o să vă mint că are fix același gust ca, de exemplu, un piept de pui, dar are o textură similară, iar dacă este gătită corespunzător, soia vă va uimi cu aroma ei.
Folosiți soia pentru rețetele simple, făcute la tigaie. Întâi se fierb bucățile uscate până se umflă, apoi se marinează sau asezonează după preferințe. Orice combinație de condimente pentru carne funcționează la fel de bine și pe soia. Rețineți doar că soia funcționează aproape ca un burete, așa că să nu vă întrebați unde a dispărut uleiul sau sosurile în care ați lăsat-o la marinat. Gustul va rămâne, însă, intact, ba chiar mai intens decât la carne.
Puteți servi soia cu garnituri de cartofi sau orez sau o puteți folosi în rețete delicioase chinezești, care vă vor părea absolut banale comparate chiar și cu bucătăria românească. Pentru o mâncare în cinci culori, de exemplu, puteți folosi multiple combinații: morcovi, ardei de diferite culori, țelină, ceapă și ciuperci de diferite feluri. Prăjiți soia și legumele în ulei de măsline (asta dacă uleiul de susan nu vi se pare accesibil) și adăugați, spre final, un sos dulce. Mulți preferă siropul concentrat de rodii, dar dacă nu găsiți, puteți pune ketchup sau sos barbeque direct în tigaie.
Pentru rețetele chinezești, soia poate fi condimentată cu piperuri de diferite culori, boia, ghimbir și praf de usturoi. Și în caz că vă întrebați, da, Vegeta funcționează de minune, chiar și în bucătăria chinezească.
Supa cremă
Vreți să încercați ceva deosebit pentru întreaga familie? Tăiați cartofii cuburi și puneți-i la fert într-o oală mare, alături de puțină țelină și două linguri de Vegeta de la Podravka. Între timp, căliți ceapă cu un cub mare de margarină, apoi adăugați felii de morcovi. Înăbușiți până când morcovii sunt moi, apoi turnați cu grijă conținutul tigăii în oală, alături de cartofi. Adăugați condimente după gust și lăsați să fiarbă. Pe lângă sare și piper, vă recomandăm boia dulce și puțin ghimbir.
După ce legumele sunt fierte, strecurați zeama într-o oală separata. Pasați legumele până devin piure – aici vă recomandăm folosirea unui mixer vertical pentru eficiență maximă. După aceea, adăugați cel puțin un polonic din zeama rămasă. În funcție de cât de groasă vreți să fie supa, puteți adăuga mai multă sau mai puțină zeamă. După ce este gata, puneți supa în farfurii și decorați-o cu pătrunjel.
Supa cremă de morcovi și cartofi se servește cu crutoane de pâine prăjită. Aceasta este o rețetă simplă dar extrem de eficientă și gustoasă. Alternativ puteți adăuga mai multe legume în mix, cum ar fi mazăre, dovlecei, conopidă, ardei, sfeclă sau orice vă trece prin cap. Modul de preparare rămâne același.
Sărut-mâna pentru masă!
Acum că toată familia e mulțumită și cu burțile pline, începem să ne dăm seama că postul nu e cea mai rea idee din lume. În fond, ce sunt două luni fără carne, lapte și ouă, când ai la dispoziție atâtea rețete delicioase. Știm că abia așteptați să vă întoarceți în bucătărie și să mai experimentați, dar nu uitați să aveți mereu pliculețul de Vegeta de la Podravka la îndemână.

Citeste si:

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply